Thuisapotheek scoort een 8,3

11-06-2020

De Thuisapotheek is trots op haar PREM Farmacie rapportscore van 8,3 in 2020. De PREM staat voor Patient Reported Experience Measurement, en is een korte vragenlijst voor de patiënt die de ervaringen van het zorgproces meet.

De vragenlijst toetst ervaringsvragen, aanbevelingen en open vragen waarbij er complimenten en verbeterpunten kunnen worden gegeven. Zorgaanbieders die deelnemen aan een landelijke benchmark laten de dataverzameling uitvoeren met behulp van gecertificeerde meetorganisaties/systemen met onderzoek en dataverzameling in de scope. Een onderzoeksbureau voert de landelijke benchmarkanalyse uit. 

Uitkomsten

De Thuisapotheek krijgt in 2020 als gemiddelde rapportcijfer een 8,3 onder 240 respondenten. Het rapportcijfer is het algemene oordeel over de apotheek. Het gemiddelde van alle apotheken in 2019 is 8,0. De Netto Promotor Score (NPS) meet de waarschijnlijkheid waarmee cliënten de apotheek zouden aanbevelen bij bekenden. Een hogere NPS betekent dat er meer cliënten zijn die uw apotheek zouden aanbevelen. De NPS van Thuisapotheek is 43, het gemiddelde van alle apotheken in 2019 is 29.

De aanbevelingsscore is uitgedrukt in een cijfer op een schaal van 0 tot 10. Iedereen die een 9 of 10 invult heet een “promotor”, degene die een 7 of 8 invult is “neutraal” en de respondenten die een 6 of lager invullen worden een “tegenstander” genoemd. De Netto Promotor Score (NPS) is berekend door het percentage tegenstanders van het percentage promotors af te trekken.

Terug naar overzicht
Top